Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Regn, regn och åter regn....

Av Liliann - 12 september 2009 14:09

Ja jag vet, det går inte göra något åt det....men iallafall, jag känner mig lika grå inombords när det regnar..får mig inte för någonting men jag tränar på det. Ska snart sätta igång en vetebrödsdeg, vet inte hur många paket jäst som jag köpt hem och fått slänga, men det är ju tanken som räknas eller hurFlört?


J har åkt till Orrviken för att döma fotboll, han var inte så jäkla sugen kan jag säga men det ljusnar lite ute så de kanske slipper värsta blötan! Och jag borde ut och röra på dököttet oxå men det får allt vänta...


Vi åt kräftor igår, ja inte jag, jag pillade räkor, har lite svårt för kräftor, den delen man äter ser ut som såna där larver dom äter i djungeln BLÄ. Två paket på tre(två) personer slank det ner tillsammans med lite bröd, ost och vitt vin och jättetrevligt var det, tack för det...å appropå djungeln så tittade jag lite till och från på tv-programmet Kändisdjungeln, inte klokt vad folk utsätter sig för för att få en liten tid i rampljuset. Kändisar förresten, Pippi Långstrump, Jannike Björling och Torleif Torstensson? eller hur???....sedan var det personer jag aldrig hade sett innan. Det går då göra Tv av allt, påminde lite om 3.ans Fear Factor faktiskt...


Nej nu ska jag ta till med bullbaket, fast det tar emot.....men det är ju så gott och bara jag börjar vet jag ju att det går som en dans...oftast iaf....


Må Väl



 
 
Ingen bild

Kickan

12 september 2009 15:59

Bra less blir man på detta regnandet.. tur att det inte är värre än att man kan vara inne - haha. Har precis avslutat stekningen av dagens middag - köttfärsbiffar - E:s älsklingsmat - råriver lite morötter och kokar potäter och snor ihop lite grönt, kanske blir det lite sås oxå, vi får se - en del vill oxå ha lingonsylt till men det är inte så noga för min del.
E kom precis hem från skogen å där fanns tydligen inga älgar idag men en lång promenad i benen fick han i alla fall. Bättre lycka i morgon.
På förmiddagen var jag till Lilly & Kjell i Ånge och hämtade hem älgköttet som Kjell varit så snäll och styckat åt oss (ca 25 kg köttfärs & 20 kg stekar etc blev det) - fint att finna igen framåt vintern/våren. Skulle oxå tro att sonen & sonhustrun vill ha lite smakbitar.
Ska inte glömma att ta med mig en bit på lördag när vi träffas.
Såg oxå en liten snutt på Kändisdjungeln, bl a när Fritjofsson eller vad han nu heter "vingubben" utstod rena tortyren av smådjur å annat elände - smaklöst vill jag lova. Inget program som jag bara måste se i alla fall. Undrar varför Tolle är med - är han less på att sjunga eller.....?
Hoppas bullbaket har gått bra och själv har jag inte ens funderat på att baka idag. Får bli en annan gång.
I morgon, ifall himlen ser annorlunda ut, då tror jag att jag följer med E ut i skogen en stund. Skönt att bara vara ibland och sen så är det måndag igen....
Sköt nu om varandra så hörs vi om någon dag.
Trevlig helg & kramar från Albybyn

 
Skogsnuvan

Skogsnuvan

12 september 2009 17:09

Ja som sagt man kan göra tv av allt och så obeskrivlingt äckliga grejor som att vara instängd med kryp och ormar runt huvudet. Det skulle jag aldrig klara av. >Än värre blir det nästa gång när nån ska ligga i en kista och ha en massa krälande runt sig fy sjutton

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Carin

Carin

12 september 2009 22:12

Håh, så gott med bullar! Hoppas baket blev av! :-)
Vi tränade även idag, så vi är på G! Känns skönt! Bra med gym en regnig dag som denna! :-) Har köpt kaffe från Åre rosteri igen också, mumma för en galt! :-) Ja, kändisdjungeln verkar verkligen vara ett kasst program.. såg vinjetten och det räckte. Mainstreamfolket verkar dock gilla att gotta sig i sådana här typ av program och det tycker jag säger mer om dom som glor på detta än dom som faktiskt deltar?! Tacka vet jag idol, det är kvalitet! *s* ;-) Nå ja, man slipper ju äckliga djur iaf - och vem vill inte vara rock/popstjärna?! :-D Kram pårej!

http://sprallokort.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Ovido - Quiz & Flashcards