Alla inlägg under mars 2011

Av Liliann - 25 mars 2011 19:30

går mot sitt slut, kvar är helgen som väl ändå är det bästa? Jag har fyllt veckan med arbete och härliga aktiviteter, dans, Yoga, stalltjänst, jogging och sköna morgonpromenader. Enda smolken var möjligen tandläkarbesöket i torsdags men det gick bra de med, en och en halv tusing fattigare....


I morgon är det ett år sen jag hade min minnesvärda 50-års fest, det känns som igår, till veckan är det dax att fylla 51. Lite jobbigt det där för huvet är ju som bekant kvar i 35-årsåldern, det blir svårare och svårare att sätta år på minnen för det känns som inte så länge sedan. Ett exempel, det blev tal om filmen Never say never again, som gick på tv i veckan, Sean Connerys comeback som Bond. Jag gissade på att den filmen kom i mitten på 90 men en kollega hävdade bestämt att det var början på 80, gissa vem som hade rätt?....inte jag...den är alltså snart 30 år hur   ska man tolka sånt här...att man blivit jävligt patetisk och försöker klamra sig fast i ungdomen och vägrar inse att åren går eller vad???? Vadsom, så är jag som jag är, fast i 35-årsåldern och trivs faktiskt skitbra med det...


Det är som med tjejgänget som brukar träffas lite nu och då (i 17 år!) när vi började träffas var det fokus på sprit, sex och krogen nu sitter vi där med våra läsglasögon och skrapar trisslotter.....men det beror på att vi blivit klokare,och INTE ålder,för vem vill slösa bort en ledig dag på att vara bakfull med ågren sittande på axeln?


Nog om detta som sagt det är mycket roliga aktiveter att fylla veckan med, en bonus med att vara 35+, man blir så bortskämd av att bara ha sig själv att tänka på när barnen flugit ut och tänk dom har snart fyllt år i kapp mig!!


Njut en underbar helg och på återseende....

Av Liliann - 24 mars 2011 07:34

och ännu en arbetsvecka snart till ända.Rasande fort går tiden när veckorna fylls med jobb och andra aktiviteter, undrar hur jag hann med när jag hade barn hemma?....

I dag blåser det friskt men solen skiner och det ser uta att bli ännu en underbar dag.


Må Väl   

Av Liliann - 20 mars 2011 17:42

Inte ens årets stora dag kommer dom ihåg, mina reservmattar, utan dom måste påminnas, jag pratar alltså om min födelsedag. Jag fyller 1år idag å till saken hör att matte också nästan glömde bort det men hon kompenserade det med att köpa smarriga köttbullar i present. Tarzan, han som lärt mig allt jag kan, nästan, fick visst sitta vi matbordet och äta tårta på sin födelsedag men det sa matte att det kommer inte på fråga någon måtta får det vara...måtta vad är det???


När jag i maj i fjol flyttade hemifrån och kom till matte och husse på Frösön såg jag ut så här....

  söt va? Dom hade ingen aning om hur jag skulle se ut som stor tjej, jag är visst av blandras vad nu det kan betyda, så då vet man aldrig vad det blir...tydligen.. men så här har det sett ut över tid..

         


Snäll och lugn har jag varit och är för det mesta men jag har en låtsaskompis som heter ycceB som ibland gör dom mest lustiga saker...ibland. Fast matte och husse vidhåller att jag varit otroligt snäll som valp å jag som bara varit mig själv...


På dagarna är jag psykiatrihund hos husse på jobbet, många kompisar kommer i min väg både två och fyrbenta och jag har blivit fleras favorit. När jag kommer hem på eftermiddagarna är iaf JAG övertygad om att brorsan saknat mig kopiöst mycket under dagen så han måste få sitt....


men han blir ganska fort less på mig som tur är finns Maggan i huset ,en labrador som är en månad yngre än mig så när matte äntligen fattar så brukar vi plinga på hos henne och fråga om hon får komma ut å leka!


Nu så vet ni lite mer om mig, bloggar mest för att de därhemma i Funäsdalen ska få se hur vacker jag blivit så Prinsessa jag är....


Varma svansviftningar på Er tills nästa gång....

Av Liliann - 19 mars 2011 21:41

få ha det så här bra.....Efter en lite motig senvinter så är balansen återfunnen och jag mår och har det så alldeles fantastiskt bra. Förr när allt gick på räls så tänkte jag ofta att det här kan inte fortgå så länge, nu händer snart nåt som plockar ner mig på jorden igen...Det har jag slutat med, vi skapar vår egen tillvaro utifrån våra tankar. Självklart finns det saker vi inte styr över men till största delen är vi vår egen tankes resultat.


Som sagt senvintern har varit lite av en berg & dalbana, tröttheten och lite tristess därtill  bet sig fast och ville inte riktigt släppa men som sagt nu känns det riktigt bra. Kan se över tid att perioderna där lugn, harmoni  och balans i det mesta blir längre och längre, ett bevis på att jobbet jag lägger ner på mig själv ger resultat.


 Lovade mig själv att 2011 skall bli ett kanonår och det ska det bli, flera av de utmaningar jag gav mig ( i stället för löften i nyår) har fallit väl ut så ett och annat nytt plockas in vartefter. Att det utöver det dyker upp små pusselbitar till livets väv på vägen är en STOR bonus. Har hunnit med att gå del ett av fyra i Kristallernas Underbara Värld hos Carola Ravenstar, en dag som bara försvann, satt och sög i mig hennes stora kunskap som en svamp tillsammans med fem andra underbart kloka kvinnor och var/är så taggad att spinna vidare här hemma. Givetvis inköptes ett antal nya stenar vars användningsområde skall testas vartefter .Nästa tillfälle den 5/6..


En spådam har jag ockå haft förmånen att prata med. Skeptiker som jag är, tro det eller ej, så tycker jag det är så roligt att testa flera olika vad gäller spådom, medier t.ex Efter det här sista samtalet är det bara att konstatera ,nu ÄR det dax att ta till mig vissa saker, TRE stycken har helt ovetande om varandra siat nästan identiskt lika, kanske dax att lyssna??? Spännande så det förslår är det iaf, fram för allt när man efter någon dag har smält samtalet och går tillbaka till sina anteckningar och kan ta in det som sagts.


Givetvis är det som kommer fram vid sittningar så här inte något som man slaviskt ska leva efter men det kan ge inspiration eller ge en den där sparken i baken som ibland behövs. Kanske rent av ge en modet att "hoppa"...utan fallskärm... Dessutom är det skitkul, många är rädda för att träffa t.ex medium, det är inget att vara rädd för men heller inget som skall rusas in i , allt har sin tid....Nu ska jag forsätta njuta helg må väl alla...

  

Av Liliann - 12 mars 2011 18:09

     


Kan klart konstatera att det åks alldeles för lite pulka! Lycka är väl en lååång pulkbacke som efter att man kämpat sig upp i den får en hiiiande pulk/tefatsfärd nerför? Denna backen var liten och med tanke på hur förbannad Mozart var över att jag åkte på den största freesbee han nånsin sett i stället för att kasta den åt honom så var det nog bra.


Har alltså varit till bror i Bakvattnet en sväng fredag till lördag, tyvärr inte så bra väder men ute gick det att vara ändå. Solen kom fram mer och mer ju närmare stan vi kom idag verkar ha varit en kanondag för alla Medvinds och marknadsbesökare.


I morgon blir det Kristallkurs hos Ravenstar ska bli så spännade, får blunda för att vädret ute kan var nog så najs men solen kommer att lysa på oss kursare också det är jag säker på   trots att vi kommer att sitta inomhus.


Vårdagarna blir längre och längre och kroppen börjar vakna till liv finns det något underbarare?  Lite mer bortsmältning av is så ska joggingskorna på och även cykeln åker fram det ska bli så skönt att börja cykla till och från jobbet igen.


Det ska t.o.m bli kul att ta tag i vårstädningen!..hmm kanske jag slog i huvet i pulkbacken idag?....  


Ha en fortsatt skön  njutbar helg....

Av Liliann - 3 mars 2011 19:15

efter vår och sommar känns nu i kroppen. Dagarna blir längre och längre och det är lite lättare att vakna på mornarna. Vi har kommit in i mars så då är det väl bara en transportsträcka kvar då?...


Vårfåglarna sjunger utanför vårt sovrumsfönster en njutning för örat, takdropp och dagsmeja är det lite av och till, helt underbart..  


Våren är en intensiv period, mycket händer, det mesta lustfyllt och glatt, jag tänker njuta i fulla drag. Närmast i tiden är det Wendla´s Vårshow som närmar sig, ett vårtecken som nu firar 25-årsjubileum. Vi dansar, skrattar och svettas varje måndagkväll och snart är det dax för vår minut i rampljuset..  


Två månader kvar till Sandviken slår upp sina portar, sommarkaffetermosen dammas av och fikakorgen letas fram, men innan dess skall det hinnas med att fira  Påsk ,i år blir den i stugan, kanske kan man börja kratta lite smått vem vet.


Jag har lite kuliga saker inbokade framöver, ansiktsbehandling, kroppspeeling, kurs i Kristallkunskap hos Lola Ravenstar bl.a En privatlektion i Yoga kanske det också blir framöver, allt för att knäcka klimakterihäxan som tror hon bestämmer ibland.....

Nästa vecka skall jag testa på Mindfulness, ett ord som kommer igen lite var stans nu för tiden. Det har med säkerhet funnits ett tag men hetat nåt annat.

För behövdes inga kurser i just att vara här och nu, man var det av bara "farten", allt gick i en beskedligare takt, man levde ett liv utan proppfulla almanackor, mobiltelefoner och datorer och tänk...det gick det också...otroligt...


Ska hur som helst bli spännade att prova på lite..mindfulness....och Kristallkursen såklart..några saker för kroppen och några saker för knoppen alltså inbokade...


Närmast i tiden så skall jag träffa två underbara väninnor på fika i morgon, ett toppensätt att inleda helgen. Sedan väntar en Ortobionomibehandling hos bästa Lena Ljungdahl, snacka om fit for fight inför stundande dans på Folkan på lördag!

    Lite favoriter i repris....


Ma höres......  



Ovido - Quiz & Flashcards