Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Måste hotta upp min blogg...

Av Liliann - 11 januari 2010 20:33

tror jag visst...besökarna blir färre och färre...det har ju aldrig varit många en typ 25-30 per dag men nu...oj oj...


Jag är så rädd att trampa någon på tårna eller att förolämpa någon eller något, tro det eller ej. Inte är jag speciellt frustrerad eller arg eller sur eller ovanligt glad heller bara så jäkligt nöjd och tillfreds just nu.


Helg som vardag trampar på och är precis vad vi gör den till jag och min familj, den behöver inte alltid vara så spännande eller så fruktansvärd aktiv heller hela tiden. Känns bara som om allt är precis som det skall vara just nu.


För en 12 år sedan hade jag gått omkring och tänkt  :- så här bra kan man inte ska få ha det, nu är det nåt som händer snart, nåt som slår undan benen på mig...då var jag inne i en vad som brukar kallas "negativ spiral" men fick nog av det en dag och sa till mig själv- Nu räcker det !


Det vore väl att fara med lite osanning om jag sa att det hela tiden pekar och är  uppåt men oftast faktiskt. Måste vara jättejobbigt att se allting i grått eller svart för det finns det ju en del som gör , på riktigt dessutom, sedan finns det ju de som har det som en liten grej att alltid vara lite sura och gnälliga men man kan ana den där lilla glimten i ögat någonstans.


Som sagt jag får fundera över detta lilla bloggdilemma till nästa gång...



 
 
Ingen bild

Carin

11 januari 2010 21:20

Hello! Jag tycker du ska vara nöjd över att ha ca 25-30 besökare (eller lite mindre ibland)! :-) Hellre kvalitet än kvantitet som klyschan säger! ;-) Och får man många kommentarer blir man först jätteglad och sen stressad då man gärna vill surfa tillbaka och skriva något! :-P Hehe, bloggandets dilemma! Skönt att du gillar tillvaron och är glad! Det underlättar och glädjer både en själv och andra! Man får ju tänka som "The Secret" ;-) Men det är härligt att man både kan vara svart, vit, grå och kanske färgstark- så man vet skillnaden! ;-) Sov gott när John Blund kommer! Vi ses imorgon med nya tag! Yes box! Kramis!

 
Ingen bild

Kickan

11 januari 2010 22:02

Ja inte behöver du hotta upp bloggen för min skull i alla fall. Jag kollar den nästan varje dag men skall villigt erkänna att för det mesta har jag "skrivtorka" och det känns inte något vidare. Idag har jag heller inte så mycket att komma med men kan berätta att jag för första gången har hamnat i arbetsförmedlingens rullar (positivt?). Kommer själv att bearbeta "marknaden" och hoppas på en positiv framtid fastän arbetsmarknaden i vår kommun inte är den allra bästa. Skam den som ger sig....
Vår vovve mår allt bättre och bättre för varje dag som går och nu när vädret börjar återvända till mer normal temperatur så kan vi ta lite längre promenader.
I morgon skall E till sjukhuset och röntga sitt knä och då får vi hoppas på att de hittar den "felande länken". Det har nog varit bra för honom att danskvällarna varit få den senaste månaden! Inget ont som inte har något gott med sig.....
Har också börjat städa ut julen och i morgon har jag bestämt mig för att det skall bli klart.
Nu ser jag fram mot de härliga vårdagarna och idag har jag köpt 1 bukett tulpaner till hemmet - ett vårtecken om något.
På tal om att vara positiv - såg just på tv ett program "en annorlunda familj" där bl a en familj bestod av 12 pers (2 vuxna, 10 barn mellan 2 - 16 år) och där verkar inget kännas besvärligt eller negativt. De äldre syskonen hjälpte till att ta hand om de mindre barnen med tandborstning, läsa saga etc när det var läggdags (mamman åkte till sitt kvällsjobb när maken kom hem från sitt jobb). Mannen i huset - en jättecool kille - hade en sund inställning - ge barnen utrymme att själv prova sig fram, inte bli hysterisk så fort någon ramlade och slog sig för det smittar av sig på barnen etc. Är man lugn själv så blir barnen lugna var hans devis. Jag är imponerad av att man får en familj att fungera med så många barn.
Ja, mer blev det inte denna gång. Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 januari 2010 15:53

Förmodar att du menar mig när du pratar om dom som alltid är negativa men vänta ska du se bara det blir slut på vintern. Jag är väl lite schotsofren skulle jag tro. Sur på vintern och överdrivet glad på sommaren.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

L8P8

14 januari 2010 14:40

Inte är det nåt fel på den här bloggen inte! Jag läser den men ska villigt erkänna att jag är dålig på att kommentera. Nu ska det bli ordning på det hädanefter. Jag känner som Anita; Vinter = tråk, sommar = underbart. ( och underbart är kort, tyvärr )
Kram på dig / L8

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Ovido - Quiz & Flashcards