Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Liliann - 22 maj 2011 18:59

man kan vara då......

  den här lilla sötstruten, ca 1dm, hade tagit sin tillflykt under vår trädgårdsmöbel i stugan. Svårt att förklara var den låg men när J skulle fälla "upps" soffan till möbeln så låg den under där. Det var svårt att hålla tassarna ifrån den kan jag lova å rädd var jag att den skulle dö där men framöver sena kvällningen så drog den vidare på nya äventyr.

Nu kommer förmodligen den här sötstruten snart bli en ilbatting som fullkomligt kommer att älska att äta upp det jag eventuellt planterar men då får jag väl komma ihåg vårt första möte då.....


Ja som ni förstår har vi varit till stugan, där har nu allt bytt skrud från vintervitt till underbart skir härlig grönska. Nästa helg är det nog dax att klippa gräset till J´s stora glädje. Själv tycker jag att gräset ska frodas och vara mjukt under fötterna så vi har väl hittat en kompromiss. Målarfärgen väntar på att strykas både på utbyggnaden samt i och utanpå friggeboden. Två helger från nu kommer det att snickras en liten dusch/diskplats nere vid sjön. Det har jag saknat så det är efterlängtat. 

Det är länge sedan jag bloggade och att försöka återberätta vad som hänt under tiden tänker jag inte ens prova göra, inte så intressant heller för den delen men ska försöka få till lite tätare mellan inläggen framöver..


Kram på Er...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards