Alla inlägg under maj 2010

Av Liliann - 11 maj 2010 21:29

Men ett litet livstecken iaf....har nu gått på helgledigt fem härliga dagar ligger framför mig. Skönt  med lite xtraledigt få se vad vi hittar på....


Dans på Fröjdholmen på lördag tror vi iaf, det har inte varit någon annons så vet inte om den blir av. Få se om K & E följer med....lider av danstorkan...förresten allt är torka just nu, känns som allt är "in between", varken vinter eller vår, kallt eller varmt, antingen för varmt eller för kallt klädd lite svårt att bestämma vilken årstid det är...


I morgon skall jag på meditationskväll/talking cirkle hos Ravenstar, meditation börjar bli ett behov men har lite svårt att fixa det själv. Tänkte pröva på en "time line" hos henne också och kanske få reda på varför jag är så mörkrädd om inte jag får det så är det iaf säkert en spännande upplevelse.


Varit stalldräng två mornar, R har ridit för Martin Ågevall så jag har hjälpt till med lite mockning och vattenbärning, så kroppen är lite mör, lägg till en tuff men rolig ridlektion i söndags som resulterade i en rejäl träningsvärk, så förstår ni....nu tycker jag att det är otroligt helande att vara i stallet så det tar jag gärna men frågar mig ibland hur R orkar upp till minst fem dagar varje vecka året runt...


Tråkigt inlägg men kom inte på nåt bättre.....

Kram och på återseende?




Av Liliann - 6 maj 2010 21:01

som Storsjön är spegelblank men i morse var den det....

        Har nu kommit igång med att cykla till jobbet och hoppas det håller i sig eller snarare det måste det för snart är vägen till jobbet nästan tre gånger så lång än vanligt med bil.... Man håller på att bygga en rondell vid Parkskolan, Frösöbron skall förstärkas och kommer att delvis stängas av så trafiken kommer att ledas om så det blir till att runda halva stan innan man kommer upp till Lillänge och där skall det dessutom bli en rondell vid Jula sägs det....


Nåja hittills har jag njutit av mina cykelturer så det lär gå fint, cyklar på i, vad jag tycker,  normalt tempo, jag hinner titta mig omkring lite, lyssna på fåglarna i Badhusparken, vissa mornar får jag dessutom räkna hur många vagnar tåget drar när det passerar förbi Västra Station, låter väl skönt? Men så ibland händer det......jag blir en  cykelhulligan! inte medvetet men eftersom det är mycket vackert att titta på så håller jag inte fokus på att t.ex hålla till höger och då kommer dom här arga gubbarna typ från ingenstans. Rätt vad det är så hör man ett ilsket HÅLL TILL HÖGER FÖR HE...E!!!. Har man då som jag dessutom lite svårt att skilja på höger och vänster ibland ja då kan ni ju tänka er....och cykelturen blir hux flux inte så njutbar för en stund.....


Men sedan tänker jag:-  Stackars arga farbror som inte tar sig tid att låta cykelturen bli en av dagens "må bra" delar och som tycker det är viktigast att hålla sig på höger sida av cykelbanan trots att sikten framåt är hur lång som helst och inte bara ja helt enkelt cyklar förbi om det nu är så himla bråttom.....


I morgon är det fredag och en skön helg väntar runt hörnet....

Må gott....

Av Liliann - 5 maj 2010 20:15

och möte med mitt kraftdjur..


I kväll har jag varit hos Ravenstar och provat en ny spännande "grej", en trumresa.

Tänker inte gå in på hur det går till det gör Ravenstar själv så bra om ni är intresserade  (www.ravenstar.se , en vacker hemsida klart värt ett besök där finns en del att läsa)  


Nåväl ,tanken med "vår" trumresa i kväll var att finna ut vilket kraftdjur vi hade, det tog en stund men sedan stod det fullkomligt klart , en gyllene örn, kände det magnifika djurets fjädrar under handen, helt magiskt....(trodde eller snarare hoppades på varg, men detta var bortom mina förhoppningar!)


I övrigt hade vi ett energipåfyllande samtal om saker som hänt sedan sist . Det är så kul att få vara delaktiga i andras fram (och ibland mot) gångar, och att få bolla sina egna och idag om någonsin behövdes det.


Tack Carola och L-M för en trevlig kväll  

Av Liliann - 3 maj 2010 19:01

Dax för ett livstecken efter en lite längre helg än vanligt. Det är en av många bra saker med våren det är mycket långhelger, begriper dock inte hur man kunde byta annandag pingst mot 6/6.....  


Var i stugan och eldade en massa skräp och grillade för första gången på säsongen tillsammans med bror och hans familj. Ved högg vi och staplade in i vedboden för framtida bruk. Längre fram på försommaren kan man inte vistas där runt vedhögen utan att bli i det närmaste ihjäläten av mygg....så det var gott att få lite sånt gjort.


Lite väl kallt var det nog ändå både på lördagen och söndagen blåste det iskallt,hoppas på lite lagom värme framöver. Blir det för varmt hinner man inte njuta vår ordentligt utan det blir.... pang...och så är det grönt.


Hämtade min 50-årspresent i söndags...foto lär snart läggas ut...


Veckan framöver då...ja trumresa hos Ravenstar väntar på onsdag och på torsdag skall jag lyxa mig med en välbehövlig fotvård .Törs inte ta på sandalerna innan det är gjort tycker det är fult med pansarhälar i nätta fina sommarskor. För att inte tala om vad skönt det är att få sina fötter omskötta!


Ha nu en fantastisk vecka och på återseende...




Ovido - Quiz & Flashcards