Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Min underbaraste vän har somnat in....

Av Liliann - 8 april 2010 21:09

Den 8/4 är en dag jag kommer att minnas med blandade känslor, efter några tuffa veckor av funderande hit & dit så bestämde han själv helt enkelt...

Nu räcker det matte, jag har hållit mitt avtal, att vara med och fira din 50-årsdag nu är det dax för dig att hålla ditt.....


I nästan 14 år och med underbar tillit, trygghet och oslagbar lojalitet har han varit med mig och övriga familjen men främst har han varit min och flickornas hund.


Första gången jag såg honom tänkte jag nej men den där skall jag INTE ha, han var sista valpen tämligen smutsig och för att inte säga ful....men...så somnade han i min famn med nosen i min halsgrop och då förstår ni ju, klart att han skulle bli vår!


Från den dagen gick han från klarhet till klarhet och blev tidigt en väldigt, iaf i våra ögon, en vacker,klok och lyhörd familjemedlem men också stolt och med stark integritet och idag har han alltså lämnat oss...

Tarzan min underbara älskade vän....  

  Tack för den tid vi fick tillsammans du kommer alltid ha en stor plats i mattes hjärta för all framtid.....Sov Gott

 
 
l8p8 & Börje

l8p8 & Börje

8 april 2010 21:52

Ja du Liliann. Jag förstår hur du känner det just nu. Det är en tung och känslomässig period man går igenom både före och efter. Först i ångest för beslutet som ändock måste tas, sen i saknaden av en underbar livskamrat... Så småningom övergår det dock i ljusa minnen och glada skratt vid hågkomsten av det som var alldeles speciellt med just Tarzan, hans personlighet, tokiga saker som han säkert gjort, roliga saker som ni varit med om tillsammans, hans sätt att vänta dig vid dörren varje dag. Allt som var utmärkande just för honom. Han väntar på dig när den dagen kommer, det kan vi vara säkra på. Trognare kamrat finns inte.
Jag och Börje finns för dig & Mozart i morgon när ni kommer på jobbet, och om ni blir hemma så har vi full förståelse för det.
Kram / L8

http://l8p8.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Andrea

8 april 2010 21:53

Ja fy bubblan vilket tomrum det blev... Men skönt för honom. Kommer sakna honom otroligt mycket, men är väldigt tacksam för alla fina minnen man har kvar

 
Ingen bild

Carin

8 april 2010 22:33

Vad mOdis! :/ Men som sagt var det nog ett klokt beslut trots allt. Han var en fin hund! Jag har ju hört så mycket om honom så det känns nästan som jag känner honom med.. lite grann iaf! :) Men ni får som sagt tänka på alla fina minnen! Hoppas vi ses på jobbet imorgon, men jag förstår om du blir hemma. Tänker på dig/er! Många varma kramar!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 april 2010 09:13

14 år det är lång tid att få vara vän men människans bästa vän och något att vara tacksam för. Det blir tomt efter en sådan vän och du kommer då och då höra hans tassande steg.
Tomrum blir det men så är det ju. Hundar lever inte så länge tyvärr.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kickan

9 april 2010 12:12

Bästa vännen, vi i Albybyn tänker på Er alla, vi vet av egen erfarenhet vad Ni går igenom just nu. Jag & E är glada för att ha fått förmånen att träffa Tarzan, en underbar kille. 14 år tillsammans då har man fått många ljusa och goda stunder med sin bäste trogne vän, som du nu får plocka fram då och då.
Många varma kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards