Alla inlägg under juli 2009

Av Liliann - 24 juli 2009 13:40

Har hunnit med en hel del idag, började med att städa lägenheten välbehövligt kan jag säga! Hämtade sedan dotra för att köra henne och göra inköpen inför kvällens grillfest, vidare till hennes pappa där vi gjorde sallad och såser för att inte ha allt kvar till strax innan. Lillänge brukar jag inte tycka om på fredagar men vi var ute i tid så det flöt på, t o m systemet... Fick en ny handväska som tack för hjälpen!

Ser ut att lösa sig inför nästa vecka iaf med ledigt alltså, och det känns ju bra.

Tänkte slöa lite nu ett par timmar innan vi skall iväg. Ser fram emot kvällen god mat och sedan dans på Sandviken till en topporkester,Drifters, och som pricken över i kommer våra goda vänner från Ånge!

Kramar

Av Liliann - 23 juli 2009 21:50

Sent ute som vanligt så har jag sprungit på stan med yngsta, det är ju fördelsedag i morgon. Som väl är så kan dom vara med och välja sina presenter så när hon slutade jobba i eftermiddags bar det iväg....Köpte dock ett paket som hon inte har någon aning om vad det innehåller, vi får hoppas att hon gillar det...Blev lite nytt till både mig och gubben oxå ....

Tyvärr har tragiska omständigheter gjort att J fått gå tillbaka till jobbet idag och i morgon samt eventuellt nästa vecka, få se hur det går..Blir det så går nog jag också och jobbar och tar ut semester senare i höst när vi kan var lediga båda två.

Kram

 I bland liksom hejdar sig tiden ett slag, något oväntat sker,och livet blir aldrig detsamma mer....

Av Liliann - 23 juli 2009 21:44

i familjen född -88 och mitt andra bonusbarn. En snäll och go kille med datorer, mest spel, som största intresse. Datar en härlig tjej,tillika kompis med min yngsta.Spelat både fotboll och handboll innan andra intressen tog över....

Kram till dig "Lillen"

Av Liliann - 21 juli 2009 19:54

Är att göra kort typ till födelsedagar,jul och ja till lite vad som helst. De som ligger med i dag har min moster beställt, det är så roligt att få göra till andra också då ens "egen" kvot är fylld. Det var hon som pimpat vår kaffemaskin som inspirerade mig att börja, vi är fyra tjejer på jobbet som "scrappar" med lite olika inriktning.Kul som attan! Har ett par stycken till på G lägger, ut dem sedan.

Äntligen semester! Lite drygt en och en halv vecka så nu får baske mig sommaren komma. Planerar att ta en tur till Åre bl.a ,åka upp för skutan och gå ner, men då vill det till klart väder så man kan njuta av utsikten. Annars har vi inget planerat lurar eventuellt på en restresa senare i höst men det är helt avhängit på kostnad. För första året på ett tag har vi ingen vårresa inbokad Tarzan sliter så ont när jag/vi är borta numera , bara ligger vid dörren och "gråter"och kan inte koppla av. Så då bestämde vi att ingen fler långresa så länge han finns kvar....Vi får väl lägga pengarna på "Projekt Stugan" istället. Tänkte bygga ut och få till ett sovrum ,vi är för trångbodda nu om fler än jag och J vill vara där, dusch och diskmöjligher skall byggas vid sjön och framförallt så ska Andréa fixa upp dasset.Men var sak har sin tid...vi tar det vartefter. Nu väntar veckans höjdpunkt på TV.Morden i Midsomer Hej så länge!

Kram



Av Liliann - 20 juli 2009 22:37

och fy vad det är trist! och inget man kan göra åt det heller...Fast det är ju inte så dumt att krypa ner under en filt och läsa en bra bok eller som idag en riktigt smaskig skvallertidning "Veckans Nu". Ett par dagar kvar till semstern och då kommer solen, eller? Har inte gjort något särskilt idag och kommer inte på något annnat att skriva heller mer än att jag tycker det är roligt att se att några tittar in på min blogg och skriver kommentarer, det gillar jag.

Jo, krogsstråksveckan börjar på fredag få se om vi lyckas ta oss iväg någon kväll,vi har ju så långt.... och Yran kör i gång nästa torsdag,har lite planer på att aventuellt gå den kvällen och se Takida men har inte riktigt bestämt mig.

Dans blir det både fredag och lördag denna vecka kanske ska blogga lite dansbilder? stilstudier mm? Grill/födelsedagsfest först på fredag då "yngsta" fyller 24. Måtte vädergudarna stå oss bi....

Tills nästa gång  Kram

Av Liliann - 20 juli 2009 22:29

familjen och det äldsta "bonusbarnet". Född -83 en idrottsintresserad tjej med MÅNGA järn i elden. Avslutar just sina studier till ämneslärare i historia/idrott på Nya Zeeland. Som sagt en utpräglad tidsoptimist som inte ofta kan bara göra ingenting....Älskar också jackor i alla dess färg och form har ett hyfsat lager, månne ett drag hon ärvt efter sin far???

Kram

Av Liliann - 19 juli 2009 18:30

Den började bra strålande sol  och spegelblank sjö, priset man får betala för det vid Näldsjön är djävulskt med Broms, på norsk heter det Klegg mer passande namn kan inte finnas! samt en hel massa mygg som tur?? är kommer de ju fram bara på fram mot kvällen.. Andréa och hennes kompis Sanna kom förbi en snabbis och även moster och kusin Laila kom och fikade. Vi hade redan innan bestämt att min bror med familj skulle komma och grilla på eftermiddagen det blev som vanligt en trevlig tillställning När vi sent omsider blev själva drog vi fram kanoten och paddlade på en sjö så spegelblank att det kändes som man svävade därute på vattnet. Besökte bl.a ett ställe där näckrosorna stod i full blom, tyvärr hade jag glömt kameran, dit tar man sig inte med båt då det är för grunt, jättevackert kan jag lova...Avslutade kvällen med en gin/lemon tillsammans med våra norska grannar. Otroligt härliga vänner som vi ofta sitter i timmar och pratar om ditten och datten med.

Idag söndag ägnades det mest tid till att diska och städa, Andréa skall dit med en kompis på sin semester och då kan det ju vara lite roligt att det är fint när man kommer... Lite bilder kommer oxå, det första är på Elliot en liten glad goknul på lite drygt 1,5 år gillar inte grillat så han åt köttbullar och drack sockerdricka mums tyckte han(Jennie om du läser det här så var det köttbullar o vatten.....hmmm) Ett kort på stolt mormor Ewa och Elliot, min söta brorsdotter Jennie E samt ett kort med vy från vår solaltan..

Kram till nästa gång

Av Liliann - 17 juli 2009 20:43

har han sagt vet inte hur många gånger idag, maken, Själv har jag ett par arbetsdagar kvar,. Idag var vi tre stycken som jobbade otroligt vad man hinner med, inga telefoner som ringer eller annat som kommer emellan. Solen och värmen har också förgyllt dagen. Tog en liten joggingrunda på 4km vid lunchen det gjorde gott för kropp och själ, vackert där runt Lillsjön.Det är ju ganska tråkigt att springa men det rensar huvudet att bara nöta på .Förstår mig inte på dessa människor som väljer att springa eller gå inne på löpband (utom möjligen pollenallergikerna) när man kan hålla till ute och njuta av omgivningarna och frisk luft! Nåja skönt var det.

Att man sedan kan känna att kroppen (inte knoppen) börjar närmar sig 50 får man väl också köpa (dock jävligt svårt) har haft lite ont i höfter och knän av allt dansande,joggande och promenerande men har gått och fått ett par ortobionomibehandlingar och faktum är att jag har blivit mkt bättr, kan varmt rekommenderas om man känner sig lite hängig!

Thaimat från Lilla Siam fick avsluta en härlig Fredag!

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards