Alla inlägg den 4 september 2013

Av Liliann - 4 september 2013 21:59

Jag hade ju bestämt mig för att skriva inlägg lite tätare, inte blev det något av det....heller.....nåväl här kommer ett iaf.

 Hösten är i antågande och som vanligt är jag lite kluven till den, som årstid kan den vara otroligt vacker men den påminner också om att vinterns närmar sig. Ni som följt min blogg vet att jag och vinter inte är speciellt kompatibla....


Sensommaren har iaf gått i dansens tecken, vilket egentligen alla årstider gör på ett eller annat sätt, vi har varit en vecka ute vid höga kusten och fick ihop fyra danskvällar med skiftande rolighetsgrad (eget nyuppfunnet ord) allt ifrån en fantastisk kväll på Kustladan    till tredje världskriget i Täfteå   .


Väl hemma så har allt återgått till vanliga vardagslunken, skola och praktik för mig och arbete för älskade maken, dansterminen på Show4All har startat och som vanligt var det jättekul att träffa nästan alla gamla BagLadies även om andra irritationsmoment infann sig.....få se vart det tar vägen, är dock kluven till om jag kommer att fortsätta dansa.


Mommas stora lilla älskling har börjat på dagis, ett stort steg i livet både för den lilla och för en mormor, var med på inskolning i måndags och även här har jag åsikter men bäst att inte lufta dem.....hur som helst en tuff miljö för en liten vän   .


Mera då? Ja jag är som sagt ute på min första praktikomgång, ett demensboende, ett trevligt ställe att praktisera på, blir väl bemött men något saknas och jag har inte satt riktigt fingret på vad men det kommer väl. Fast å andra sidan är det flera saker jag borde sätta ner fingret/foten för men är inne i en liten period av viss stagnation och vädur som jag är så finner jag det väldigt frustrerande, men, det är väl något jag ska lära mig av det också!


Blev om än ett ännu rörigare inlägg än vanligt, typiskt när jag inte skrivit på ett tag och inte vet vart jag ska börja....

Ha det gott och njut av höstens klara luft och vackra färger.

På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards