Alla inlägg den 19 november 2013

Av Liliann - 19 november 2013 19:17

och jag fylls av glädje över hur lyckligt lottad jag är. I morse när två alvedon stod på frukostmenyn kändes det väl inte alldeles helt ok men nu när jag börjar sammanfatta dagen så blev den inte alls så tokig ändå. Skön promenad på friska ben gav mig idé om att ta tag i att göra balkongen vinterfin. Sagt och gjort, enris, blåbär/lingonris plockades ivrigt påhejad av en mycket glad settriver som tyckte matte behövde hjälp med att plocka. Inköp av några ljungplantor och sedan skapades två i mitt tycke jättefina krukor till balkongen. Mitt livs första krans till ytterdörren gjorde jag hos en god vän i fredags, och på torsdag skall ytterligare en till skapas. Har plockat bl.a nedblåsta lärkträdskvistar med kottar på till ändamålet, spännade ska det bli! Lite senare skall vi göra julkort här hemma hos mig.

I går var jag barnvakt en stund till Lilly, mamma skulle till barnmorskan och se så att lille Harry( som kommer i början av mars)mår bra. Vi gjorde sällskap till kyrkis i Torvalla med moster "nenni" och Stella, vilket supertrevligt ställe att ta barnen till, det fanns massor att leka och pyssla med,Lilly och nenni målade en galge, en sångstund (som mormor uppskattade minst lika mycket som barnen) och många glada barn i alla åldrar och deras föräldrar.

Jag träffar mina barn och barnbarn ofta, flera gånger i veckan och de är en outtömlig källa till kärlek och glädje och då menar jag inte bara barnbarnen...

På torsdag firar jag och maken 10-årig bröllopsdag, 15 år har vi varit ett par men det känns som vi träffades igår, ytterligare en del i att jag känner mig så lyckligt lottad. Vi tänkte fira lite på fredag med middag tillsammans med barnen, på lördagen väntar en danskväll på OSD, en av fyra kanondanskvällar på rad. Först ut är Drifters följt av Donnez, Streaplers och Kindbergs gissa om vi är taggade!

Ha en fortsatt fin vecka och njut av livet !

Ovido - Quiz & Flashcards