Alla inlägg den 17 december 2012

Av Liliann - 17 december 2012 10:53

Det är lite tidigt för en årskrönika jag vet men lite iaf?...Vet dock knappt var jag ska börja.....

Som bekant så såg ju vårt första barnbarn dagens ljus 21/12 -2011, dryga tre veckor senare än vad som var planerat. Det gjorde att mormor inte fick den där tiden som hon hade tänkt innan vår fyra veckors ledighet i Thailand gick av stapeln 23/1. En underbar efterlängtad semester med maken som bjöd på allt som vi sett fram emot, plus barnbarnsabstinens.


Den bortatiden har vi tagit igen med råge jag och Lilly, snart fyller hon 1 år och är den underbaraste lilla ettåring som finns. En stilla undran dock, hur fort kan tiden gå????


I denna årskrönika del så flyttar vi oss raskt fram till september, den 20/9 föddes nästa barnbarn Johnnys dotter Maria och hennes Sam fick en liten Henry en ljuvlig liten kille som tyvärr bor i Stockholm så vi träffas inte så ofta men han har stor plats i våra hjärtan.


Backar så lite igen till den 10/7 då ett VÄLDIGT oväntat MMS kom texten löd.... - Hej momma, jag är årets överraskning o julklapp till mina föräldrar och alla andra i min omgivning.

Å nog var det en överraskning, 121212 kom hon så vår andra prinsessa Stella..


Alltså TRE små underverk har kommit till oss senaste året, som trädda på ett vackert pärlband.   Lägg också till det andra trevliga saker/stunder som året bjudit på, vilka kommer att bloggas om i närtid, så håll med om att det varit ett härligt år?


Det vore ju lögn att säga att allt varit bra rätt igenom men man lär sig även av det och kanske i viss mån även uppskattar de mindre bra sakerna för oftast kommer något gott även ur dessa, det tar bara olika lång tid.....


Ha en underbar dag där ute och kom ihåg, stressa inte, julhelgen ligger där den ligger i almanacken, njut av ledigheten den medför och ta hand om varandra/Kram

Ovido - Quiz & Flashcards