Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Men nu....

Av Liliann - 24 mars 2012 15:28

Har jag snart skrivit fler inlägg än jag gjorde senaste halvåret.....


Idag är ytterligare än dag i plåtverkstan om än hanterbart. Har gått en riktig långpromenad med mina prinsessor och sedan bjudits på gofika å nu sitter jag här och funderar om det inte är en bra idé att börja skapa lite påskkort?

Konstaterade att det bara är dryga en och en halv vecka dit. Få se om vi får fira påsk med nästan barmark i år i stugan, det gjorde vi första året, kunde till och med kratta lite.....


Maken befinner sig som sagt på "fiske"resa, pratade nyss med honom och det hade varit nästan alla väder tydligen blåst, regn och snö men EN fisk hade han iaf plockat upp! En riktig lyxmiddag består av viltfångad öring/röding stekt i ugnen, pressad potatis och en god sås mumsfilibabba.....Ska tänka på det när jag sätter mig och äter en "matlåda" lite senare!


I bland undrar jag varför jag försöker hålla igång denna blogg för nu sitter jag här igen och undrar vad ska jag skriva om nu då???? Funderar inte så mycket över livet t.ex det är ju bara så bra just här och nu, ska jag hänge mig åt att gå tillbaka i tiden och lufta det? näää även om det kanske skulle vara nyttigt och även lite kul eller? Det får väl bli som det blir....


En arbetsvecka kvar nu sedan vänta nästa kurs för Helena Niemi, Djurkommunikation, ska försöka att inte vilja för mycket, vilket är en av mina stötestenar, då blir det bara pyttskit o pannkaka, utan gå på kursen utan prestationsångest.( Bara DET kommer att bli en prestation!) Har fått så många "hintar" att jag är på rätt väg så då är det väl bara att köra på.....


Jag håller ju på/är intresserad av lite allt möjligt på den andliga sidan bl.a Tarotkort. Har haft en kortlek med Enhörningar, väldigt vacker MEN...pratar inte ett dugg till mig. Så fick min yngsta dotter prova den OCH där skulle den vara, hon är helt såld på den. Själv fick jag ta hennes, den pirrar mer i handen men har inte provat den fullt ut än , det blir lite spännande när jag väl gör det, tror jag iaf.....Kul att hon nu äntligen börjar ta tag i sin andliga sida, hon har mycket att berätta som hon varit med om och inte berättat förrän på senare tid, eftersom hon inte visste var jag stod. När hon berättar vad hon varit med om så måste jag säga att hon varit "tuff" som klarat av det!


Har som sagt provat en hel del alltid med skepsisen som följeslagare och de saker jag varit mest skeptisk till,eller känt väldig no no till, än så länge, tarotkort, kristaller o pendel har visat sig vara verktyg som jag jobbar väldigt bra med iaf de senare, otroligt vad man kan använda en pendel till ni anar inte! Det är bara den där förb....prestationsångesten/bekräftelsen som sätter käppar i hjulen men skam den som ger sig.....


Ha en underbar fortsättning på Lördagen, själv så får jag se om det blir en svängom på Folkan ikväll   




 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 mars 2012 16:18

Tarokort är inte heller min grej. Jag har mina egna som är en blandning av vanliga och djurens värld och de fungerar bra för mig. Det är konsten att bara låta vara och inte försöka så mycket så man spänner sig. Låt det som blir bli och blir det inte så är det inte tid eller så är det något annat som passar. Jag har börjat med automatskrift och det funkade direkt enkelt som om jag inte gjort annat. Så låt det bli som det bli! När det är dags så kommer det.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Ovido - Quiz & Flashcards