Alla inlägg under augusti 2010

Av Liliann - 25 augusti 2010 07:40

Sitter med morgonens första kopp kaffe, tittar ut genom fönstret och inser....nu har hösten kommit. 8 grader regn och blåst. Lite väl tidigt eller hur?


Ha en bra dag Alla

Kram

Av Liliann - 19 augusti 2010 19:46

inte talar samma språk....uppstår ett litet helvete...


Pratar om min arma rygg, som har värkt som jag vet inte vad i snart två veckor. Diklofenak i kombination med pronaxen, är nu ett sista desperata försök att få ordning på eländet inför morgonkvällens höjdpunkt på Sandviken, Arvingarna..


Dramaqueen jag????..


Det låter värre än det är, vet att så många går omkring med ständig värk, det är bara att konstatera frågan HUR orkar dom???


Nåväl det var inte det jag skulle skriva om det var denna ständiga kamp mellan en 50 årig kropp och en 30 årig själ som skulle dryftas....


Det svåraste med att bli äldre (just nu) är att acceptera och ta till sig just detta faktum, att kroppen orkar inte som den brukat. Giganternas kamp handlar det om i mitt fall, huvet vill och kan men kroppen kan och framför allt vill inte! och...den vinner....förmodligen är den den klokare delen.


Det är väl dax för "jaget" att inse att man inte är nära döden bara för att man inte kan springa en mil och återhämta sig på nolltid(när man inte sprungit på läääänge) eler stå vid huggkubben och klyva ved i flera timmar för att sedan bära och stapla in den i veboden, eller att åka runt som en tätting mellan olika hjälpprojekt med ett stort leende på läpparna utan tillåta sig att faktiskt känna att man är trött och själv välja sina krig.


Äta som man gjort kan man inte göra heller märker direkt när jag slarvar eller väljer fel mat och för att inte tala om hur lätt kläder krymper i garderoben nu för tiden! och vara ute och slarva det är bara att fetglömma räcker med att man är uppe för länge en kväll så är nästa dag till hälften "förstörd" om man inte är ledig vill säga, så man får sina 8 timmar....


Bra då? ja det är ju faktiskt så att åren har gjort en mycket klokare(oftast iaf..)

Jag ber inte om ursäkt längre eller måste inte alltid ha en anledning till ,varför jag säger nej till saker.

Man kan ju skylla på orken när dammråttorna invaderat lägenheten och det borde städas, har ju insett att dom är ju inte så farliga ändå...dammråttorna..och inte är det någon annan än vi själva som jagar ut dom heller....

Yoga och Chi Gong har av mig accepterats(nästan) som alldeles utmärkta sätt att röra mig på, även om jag fortfarande tycker det är lite mesigt, men inser att jag behöver det om inte annat för att kunna fortsätta med det som jag gillar mest, lååånga promenader och dans å en och annan joggingtur...


Verkar något vettigt??? undrar det jag kanske skall börja skriva utkast när så mycket bubblar i mig men kommer ut som en salig röra....

Kram på Er och håll tummen för att jaget skall segra över ryggen inför morgondagen....  




Av Liliann - 16 augusti 2010 21:23

ja ni ser rätt HÖST varnas det för frost då är det höst, punkt. Roat mig med att läsa fjolårets inlägg och tänk, det var lika då frostvarning i mitten på augusti.


Nu har den klara höstluften och de allt mörkare kvällarna sin tjusning också men lite väl tidigt kan tyckas.


Skolan börjar snart och med den aktiviteterna som slumrat över sommaren. Ridningen har jag lagt på hyllan men dans och yoga står bland annat på programmet.


En kurs i medicinsk Chi Gong är inplanerad i september och för att inte tala om alla kul "grejer" som kommer att hända i VanaDis regi....nu gäller bara att få ordning på skräpryggen så man kommer igång.....kommer väl att kunna hålla den i trim efter Yogan och Chi Gongen men fram till dess.


Funderar på att börja "praktisera" mina healingkunskaper även utåt så är någon av er intresserad så hör av er så berättar jag mera....


På jobbet känns det däremot som att allt bara står stilla, vi har personaldagar i slutet av september då kanske det blir lite pepp  ..eller också inte  får hoppas på det första ,det behövs nu.


Men det är väl så här det skall vara, att jobbet skall ta mindre tid och kraft än fritiden och att fritiden skall fyllas av precis det man vill? och det är precis så jag bestämt att tiden framöver ska bli, mycket måbra tid till mig själv och familjen  


På återseende ni tappra besökare! 








Av Liliann - 10 augusti 2010 20:51

eller närmare bestämt Gudinneföreningen VanaDis är namnet på en nystartad blomstrande förening.  


Det började med ett intressemöte i juni där vi var en samling härliga tjejer som samlades för att om intresse fanns starta en förening...och OM det fanns, så där står vi nu. Har du FB så finns vi där bara att söka på namnet. Tyvärr har vi ännu ingen hemsida men en mail är iaf på G....


En av anledningarna till att bilda föreningen är för att ha ett forum där "likasinnade" kvinnor, och även män, kan träffas, utbyta erfarenheter och kunskap, diskutera och ha roligt tillsammans allt med Moder Jord och Gudinnan som ledstjärna...ska bli så spännande framöver...


Flera roliga aktiviteter är inplanerade...det första är den 24/8 när Carola Ravenstar berättar om våra Nordiska Gudinnor samt leder en meditation, och som sagt mer info finns på FB.... inser att vi får skynda på en hemsida.....


Sist men inte minst......flera medlemmar vill vi bli så Varmt Välkomna  




Av Liliann - 6 augusti 2010 17:28

och sista semesterdagen....trots den korta tiden har det varit skönt att vara ledig. Det skall dessutom bli så kul att träffa alla goa arbetskamrater, de flesta borde vara tillbaka iaf.


Har roat mig med att titta på fjolårets inlägg vid samma tid och inser att det är ungefär lika nu som då, har förmodligen en gigantisk posthög att bita i på måndag, avräkningen skall vara klar nästa vecka, J har börjat höstens omgång fotbollsdömningar o.s.v Skönt att allt är som vanligt! T. o.m samma dansband som spelade i fjol som i år!


I kväll skall vi dansa igen, drar till Sandviken på Martinez i sällskap med goda vänner. Vädret visar sig från sin bästa sida så det lär bli en toppenkväll...igen.


Lördag skall tillbringas i stugan och sedan avslutas med att äta surströmming tillsammans med bror..känner hur det vattnas i munnen redan det är ju så fantastiskt gott.


Förmodligen så är det lika många som hatar maten i fråga som vi som älskar den en del kan inte ens sitta vid samma bord p.ga lukten. Maken äter inte strömming  han säger sig ha provat tre gånger nykter, mindre nykter och långt ifrån nykter och har inte lyckats ta den till sig så han spisar sill istället..Gott ska det bli hur som helst.  


Ha det gott....








Av Liliann - 3 augusti 2010 20:37

och jag tycker att jag bara flyter omkring i en bubbla....En god vän till mig säger att det är bra att det inte händer något för då händer det egentligen väldigt mycket, undrar vad hon menar med det!....  


Inte det att jag inte trivs med tillvaron, tycker bara den är lite trist just nu, och har varit ett tag, det liksom bara rullar på.....


Ni få som kollar min blogg har ju sett att det har hänt liiite saker iaf, dansen på Stortorget är en sak. Kvällen innan var vi dessutom på Sandviken och dansade och hade en kanonkväll. Så visst händer det saker...men ändå inte....


Vi har ju vår enda semstervecka under sommaren denna vecka, maken, som är riktigt duktig på att koppla av njuter ofta i soffan med en god bok. Själv går jag mest omkring och gör ja precis, INGENTING och för en vädur är det frustrerande kan jag säga! Men i morgon skall vi ta oss en tur till Sundsvall över dagen, värmeljusen är ju slut så då måsta man ju till IKEA eller hur?!Kan nog dyka ner nåt mer i shoppingvagnen också kanske....


Var förresten ute på en lång härlig cykeltur med R idag, vi var ute i nästan två timmar, irrade runt bland cykelvägarna i Torvalla och Odensala bl.a Lovade varandar att snart göra om det men åt ett annnat väderstreck då. Har nyss varit till dem med Lill-Prinsessan som nog inte skulle vilja åka till Sundsvall, får följa Bon Jovi till tandläkaren istället, han kan ju behöva ha någon att hålla i tassen....


Så...färdiggnällt för denna gång..får ju inte missa sista avsnittet av Morden i Midsommer....Vi hörs...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards