Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Liliann - 10 mars 2010 21:46

och jävligt irriterad var jag när jag lämnade jobbet i dag. Övervägde t.o.m att skippa kursen hos Ravenstar men är glad att jag inte gjorde det, känner mig något så när i balans efter att ha varit där.


Det märks tydligt att det är saker på gång , vissa har fattat vidden av det andra inte men det är mycket irritation och frustration inom väggarna på jobbet.


Det pratas och spekuleras lite för jämnan nästan ingen vågar säga vad de egentligen tycker och tänker och de som sitter inne med "rätt" information säger inte ett knyst.


Hoppas på att arbetsgivare och fackförbund hittar en snabb och för båda parter bra lösning.....


På kursen pratade vi om de mentala lagarna och dess betydelse, spännande och lärorikt, vi har tidigare pratat om de kosmiska lagarna men de mentala känns mera lätta att ta till sig iaf i nuläget.


Ljusguidemeditation gjorde vi också och denna gång fick jag kontakt om än i "tredje" person. En pillemarisk herre som tornade upp sig med en härlig glimt i ögonen, vi "pratade" inget men jag fick med mig en lite busig/humoristisk känsla.


Ser fram emot våra framtida "dater".....


Eftersom i stort sett hela dagen sugit så bjuder jag på lite vackra blommor för balansens skull..., en fröjd för ögat....         Ha det gott......

Av Liliann - 10 mars 2010 07:41

men just på Onsdagsmornar har jag lite svårt att ta till mig det...tröttare än allt trött kände jag mig i morse..   å staaaackers mig som har en så elak gubbe som säger hurtfriskt :- Älskling klockan é halv sju..... dax att kliva upp kvittrar han. Nåja efter nån timme så har jag väl piggat på mig....


I går var det första kurskvällen i knypplingens konst, inte helt enkelt handarbete kan jag säga....Vi var fem kvinnor i lite varierande ålder som slogs med (ja inte varandra då) varsin knyppeldyna, knyppelpinnar och tusen (kändes det som!)knappnålar...men fram emot halv nio så hade det blivit några centimeter enkel spets kändes helt ok....


Väl hemma var jag ju bara tvungen att virka ett par mormomrsrutor så nu fattas det bara 132 st !, skam den som ger sig, det kommer att bli en fin filt till friggeboden i stugan.


I kväll är det Andlig Utveckling del två få se vad Ravenstar har hittat på till i kväll...  


Ha en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards