Alla inlägg den 17 december 2010

Av Liliann - 17 december 2010 22:42

och jag vet inte vad...


i normalfallet skulle jag vara jublande glad åt att det är fredag och att en helg ligger oskriven framför mig ...men så är icke fallet.


Är ist stressad över att det är helg, vet inte hur fort jag vill att den ska ta slut så jag kommer tillbaka på jobbet och undrar VARFÖR I FRIDENS DAGAR DÅ?????


Är det för att det är julvecka nästa vecka? mycket kvar att göra som inte kan göras under denna helg? eller


Är det för att vi planerar en något längre ledighet under helgerna? eller


Är det en kombination av för mycket på jobbet (på alla plan) tillsammans med en helt obefintlig planering inför familjemiddagen den 23:e och därpå följande julafton? eller..


Är det en längtan efter att bara få allt överstökat för att sedan hämta andan och bara njuta? Missförstå mig rätt..familjemiddagen och julafton ser jag verkligen fram emot men har sällan legat så uselt till planeringsmässigt.


Nåväl det är övergående...hoppas jag...


Har köpt en bok som heter "Mindfulness i vardagen", det som står i den är rena grekiskan, läser och läser men inget fastnar, försöker meditera= somnar direkt,

promenera= näää för trött,( jag som lovade mig själv minst 10 000 steg per dag UTE i naturen) BLÄ för mig just nu......

Ovido - Quiz & Flashcards