Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Tokfort!!!

Av Liliann - 8 november 2009 20:48

Har den här helgen gått! Det sa bara pang så var den över. ja snart iaf...


Sitter och slappar i soffan efter en tämligen hektisk helg. Slötittar på Ensam mamma söker....hade tokfel på alla tre, trodde att jag räknat ute det så bra vilka dom skulle välja och så men tjii fick jag. Förra omgången tog jag två av tre...Det går att göra TV av allt....


Som sagt helgen har gått fort mycket att göra så det har gått i ett.. Vi var på dans i går det var skitkul, inte så mycket folk men bra dansfolk.Skrattande  K & E var också där, tack till Er för en trevlig kväll  vi ses till helgen...


Klev upp före kl 6 för att skjutsa A till jobbet, i den här staden tror man tydligen inte att något händer före kl 12 på söndagar (det är då bussarna börjar rulla) så då får mor kliva upp och skjutsa....skyll dig själv tycker nog många men jag utgår från mig själv och skulle inte vilja traska i mörkret /kylan före kl 6...


Snart kommer advent bara tre veckor kvar! men ser redan fram emot att byta till julgardiner och adventspynta. En del tar fram alla julsaker till advent men det får allt vänta, det skall var något kvar till själva julen oxå eller hur?


Lika roligt som det är att ta fram advent & julsakerna är det att fram i januari ta bort dem och se fram mot ljuset och sommaren,  men var sak ha sin tid nu skall jag njuta av tiden som är och som kommer.


I morgon är det måndag och som vanligt väntar en ny arbetsvecka ... det känns faktiskt jätteskönt att kunna säga det trots en kort och intensiv helg , tänk vad många som inte har något att gå till, ingen social kontakt på dagarna en ständig kamp att få pengarna att räcka och som skulle kunna ge vad som helst  för att ha någon att beklaga sig tillsammans  med över att det är mååååndag och att helgen gått sååååå  fort....Jag har det och det är jag så jäkla glad för!


Väl mött till en ny vecka med nya oanade möjligheter!

Kram



 
 
skogsnuvan själv

skogsnuvan själv

9 november 2009 10:32

Jag gissade rätt på dom två männen i ensam mamma söker. Som vi kvinnor gör så tar vi dom mest spännande inte dom tryggaste och snällaste. Ja hua hur det är. Måste beundra din positivitet. Jag har då aldrig tyckt synd om dom som inte har jobb (bara dom som har dåligt med pengar) Fri och ledig finns tusen saker att göra och nya människor att lära känna om man bara försöker. Om man inte är sjuk förstås men det är lika illa om man har jobb och är sjuk.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kickan

9 november 2009 22:01

Jag vet nästan inte vilket program som Ni snackar om. Har inte sett ett endaste ett, och jag håller med om att man kan göra TV av och om det mesta. Själv brukar jag se Bonde söker fru och det är väl som alla andra såpor - ett bra tidsfördriv när och om man har mycket fritid över eller bara vill slappa en stund mitt i veckan. Himla kul var det att ses igen och dansen var väl inte heller den sämsta vi varit på - musiken var i alla fall toppenbra. Längtar redan till kommande helg....
Jag tycker att Du är en toppenmamma (skulle själv gjort likadant) och kanske det finns hopp om att man själv får lite hjälp när man som bäst behöver.... (som man själv vill bli bemött skall man bemöta andra - ett ordspråk som talar sitt eget språk). Ja advent står snart för dörren och min mamma ringde i kväll och berättade att hon håller på att sy nya köksgardiner till mig som jag kan sätta upp till advent - vilken toppenmamma jag har - hon är inne på sitt 79:e år och har en energi som jag bara har hälften av, ja kanske bara en tredjedel. Det är en härligt tid vi har framför oss just det här med att ta fram adventstakarna och successivt ta fram julpyntet och det allra sista vi ställer upp (dagen före julaftonen) är granen - visserligen en plastgran - men den blir riktigt fin när den är klädd. Helst vill JAG ha en riktig gran men det vill inte min sambo. Han kutar i skogen hela hösten och har han inte tid att TITTA UT och MÄRKA UPP en gran till oss, visst är det typiskt karlar! Han skyller på att den ändå inte skulle duga men så är det inte för när vi flyttade ihop för 35 år sedan hade vi riktig gran i flera herrans år. Det är barrnålarnas fel tror jag för dem kunde man hitta flera veckor ja någon månad efteråt precis var som helst och dom små rackarna är så stickiga.
Måste berätta jag fick precis ett SMS från vår son och han är i Kiruna och där är -17! vilken jä....la tur att vi inte bor där. Huvvaligen, hoppas kylan stannar där uppe ännu ett tag! Nu skall jag snart hoppa i säng för i morgon väntar en riktigt körig dag - vi får en konferensgrupp på 40 personer redan kl 09.30 som stannar till onsdag em, vilket innebär en himla massa jobb under dagarna 2, en hel del planering inför middagen kl 19 och samtidigt kommer ytterligare en grupp på 23 pers som äter redan kl 17 (2-rätters middagar), som tur é behöver jag bara jobba mellan 08.00 - 17.00, men som sagt man skall inte klaga det är dagar som är mycket lugnare och då är det inte heller som himla stimulerande.
På återhörande och stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Ovido - Quiz & Flashcards