Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Måndagarna känns...

Av Liliann - 2 november 2009 21:22

liksom lite lättare nu när vi börjat nedräkningen...Går om kring på dagarna med sand mellan tårna och värmen i ansiktet...även om det var svårt att affirmera idag....Men det funkar kortare stunder...Cool

 


November månad har anlänt, denna mörka mellanmånad innnan ljusa härliga adventstiden infinner sig. 


Kör jag bil så äter mörkret upp ljuset från billyktorna, inte ens med helljus ser jag acceptabelt långt , blixthalka och annat elände. Nej November månad är för trist, jag vet att många inte gillar att snön kommer för tidigt men det blir iaf bra mycket ljusare..


Måndag betyder också ett härligt danspass på Wendla´s . I kväll fick vi de första fyra "åttorna" till vårshowsdansen, Micke Rickfors "Jag ska köpa vingar för pengarna"...den går inte speciellt sakta kan jag säga men fan vad kul det var! helt slut efter passetTungan ute Längtar redan till nästa måndag...(det är bara tre måndagar kvar innan juluppehållet...)


I morgon skall jag på "Andlig Healing" det blev ju inställt förra veckan skall bli spännande att pröva berättar efter sittningen.


Må Väl!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 november 2009 08:08

Åker du snart. Avundsjuk var ordet. Spännande att höra om andlig healing. Det har jag inte varit inblandad i faktiskt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

L8P8

3 november 2009 10:04

Mmm. Normalt sett tycker jag inte om sand mellan tårna, men jag skulle kunna göra ett undantag för din skull, om du så gärna vill att jag följer med :-)

 
Ingen bild

bono6703

3 november 2009 11:36

Vad roligt att ni bestämt er för att åka igen.
Det är du helt klart värd!!!!!
Lena J

 
Ingen bild

Kickan

4 november 2009 20:01

Ser ljuvligt ut! Va kul att Ni bokat resa. Varför har inte jag någon vid min sida som längtar till sol, värme och härliga bad - nej han längtar bara till att få gå i skogen och njuta av tystnaden (möjligen ståndskall då och då accepteras vad jag kan förstå!). Du & J kan väl hjälpa till att få min gubbe på andra tankar?? Förhoppningsvis kanske man kan komma till trakterna kring Medelhavet va' det lider i alla fall, inte lika lång restid, för jag tror att det är där det största motståndet ligger. Ja den som lever får se....
Det blev allt för denna gång - på återhörande & kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Ovido - Quiz & Flashcards