Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Mysstund i Bakvattnet...

Av Liliann - 1 november 2009 17:30

Kom upp till ett tämligen råkallt Bakvattnet igår mitt på dagen, så kallt att inga kläder värmde....Så vi satt mest inomhus.


Åt en jättegod Jansson som Ewa gjort ,lite försmak av julen. Nu är jag långt ifrån en vän av julmat men Jansson det gillar jag..med en knäckemacka till Mums. Päron med punchgrädde till efterrätt blev pricken över i å kaffe förståss..


Dessutom såg jag HELA dansbandskampen denna gång förra säsongen var så usel på grund av poängssystemet att det blev ointressant efter tre program eller också var det dans på Folkan så vi såg bara hälften. Hur som helst så tycket jag att rätt dansband gick vidare. Black Ingvars i all ära men något dansband är eller blir de aldrig, fast jag gillade sångarens outfit helt klart unik i dansbandskretsar och där har vi ändå sett MYCKET under årens lopp!


Min lilla favorit i juryn, Deutgen gick från klarhet till klarhet med sina småvassa kommentarer och Melissa ja hon var lika svår att förstå som vanligt...Finns det någon mer udda version av "Vad har du under blusen Rut" än hennes?...

Hoppas få se och höra Zekes här uppe ..snart!...helt fantastiskt duktiga...och söööötaFlört


I morse när vi vaknade så var det minusgrader, brrrrr, åt frukost och packade oss hemöver redan vi 11 tiden.Skönt att ha dagen här hemma till lite smått och gott. I dag använde vi tidens till att röja i klädkammaren... en säck till Kupan och städat och fint på hyllor och i lådor. Skönt att ha det gjort.....Vinterkläderna tenderar att ta lite mer plats vantar, mössor, fleecekläder och faaan å hans moster....


Mysstunden jag syftar på ser ni på medföljande bild...Matte tycker inte alls att det är trångt..inte på något vis....

 


Nu ser vi fram mot en ny härlig vecka!

Kram och på återseende



 
 
Ingen bild

L8P8

2 november 2009 08:36

Hmm, vinterkläder är inget kul :-( Men mysstunden ser inte så dum ut. Jag ska tala om för Börje att han kan få ligga i ditt knä också...

 
Ingen bild

Byppi

2 november 2009 11:57

Miiiiiiiiimfam.....

 
Carin

Carin

2 november 2009 21:36

Hello! Hoppas dansen gick fint ikväll! Har ni fått veta låt ännu?! :-) Vi har varit och tränat ikväll igen, skönt! :-) Men tänk vilken stOoooR hund ni har! (ja, eller hundar!) Du som inte gillar värme (på det sättet) måste bli rätt varm efter en mysstund! ;-) Vi ses imorgon! Kram!

http://sprallokort.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards