Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Wallander...på engelska..

Av Liliann - 11 oktober 2009 21:21

Det blir iallafall kajko i huvudet på mig INGET stämmer ju...dessutom inspelad i Sverige hmmmm. Fel fel fel fel...


En lagom rolig dag annars vaknade med en j...a skallbank som efter naproxen och tigerbalsam lugnade ner sig fram mot kl 13...då känns det som hela dagen gått. Det blev en promenad med hundarna iallafall skönt att komma ut i friska luften, annars tog vi det väldigt lugnt. Startat på bok två i Grottbjörnens folkserien. Jag gillar de böckerna har läst dem flera gånger, bra att falla tillbaka på när lästorka infinner sig. Även Stieg Larsson böckerna tål att läsas flera gånger.


Tyvärr har vi inte tagit oss iväg på bio än appropå Stieg Larsson men den lär gå några veckor till....


I morgon är det måndag, igen, och den mest hektiska veckan på månaden i jobbet men det börjar bli en vana, det är den nya tideräkningen...tre avräkningar kvar sedan är det jul....


Må Väl  och som sagt skriv gärna några rader när ni tittar in...Kyss

KRAM

























 
 
Carin

Carin

11 oktober 2009 22:04

Tjena! Trist att vakna med skallebank! Helst när den inte har en bra förklaring, som en rolig partykväll t ex! ;-) Skönt med en slappardag! Själv har jag pysslat idag! Det blev 2,5 kort! Alltid något! :-) Igår var det träning, shopping och trädgårdspyssel! Nice! 8) Imorgon är det som sagt en ny jobbvecka, då nitar vi avräkningen! YeaH! :-D Vi ses imorgon! Sov gott! Kram!

http://sprallokort.blogspot.com

 
Ingen bild

Kickan

11 oktober 2009 22:43

Hallå där. Vad har du gjort - eller inte gjort - för att ha ont i pannbenet? Du måste fixa nån som kan knåda din nacke & rygg för jag antar att det är där roten till det onda sitter.
I går mitt i dan kom min mamma & pappa och vid 16-tiden kom sonen med sambo för att fira gubben (som varit på älgjakt under dagen) på hans födelsedag. Vi åt och drack gott och hade det allmänt mysigt under tiden som Timrå tvålade dit Linköping och senare på kvällen gick vi på pumpen mot Danmark i fotboll. Idag blev det inte mycket gjort heller för gubben stack till älgskogen kl 06.30 (jag klev inte upp så tidigt) och mor och far kvar. Det blev ytterligare en middag tillsammans och därefter åkte de hem. Kul att rå om dom någon helg då och då. Nu får vi ladda för en ny arbetsvecka med nya utmaningar. På tisdag kommer Hussborgs ägare (norrmän) på besök och det är alltid trevligt att träffa dem och framför allt att höra från dem hur dom tycker att vi sköter oss - ris eller ros - ja det blir frågan? Klippning blir det på min gympakväll men får väl göra någon extra kvällspromenad i stället. Nu börjar tröttheten göra sig påmind så det blir godnatt - vi hörs! Kram

 
Lina

Lina

12 oktober 2009 00:07

Jag håller med dig: Varför gör man Wallander i Sverige med engelsktalande????? Hur som helst: hoppas att huvudvärken blivit bättre! =) Pussa din underbara hundar från mig! Kram Lina

http://www.lollinona.blogg.se

 
Ingen bild

A

12 oktober 2009 00:47

Ja då är vi två med denna förbaskade huvudvärk, min har fortfarande inte gett med sig! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liliann - 29 april 2014 11:08

så då undrar jag över, VARFÖR ser man så många föräldrar idag mer ivrigt sysselsatta med sina smartphones än med att faktiskt vara närvarande med sina barn???? Nu blir nog en del väldigt irriterade och ser detta inlägg som ett påhopp men jag reflekte...

Av Liliann - 22 april 2014 19:59


föddes du pappa, idag skulle du fyllt 85 år om du fortfarande varit med oss fysiskt här på jorden.Varje år denna dag skänker jag dig extra varma tankar och tar mig en fundering över hur saker och ting skulle varit om du fått leva sida vid sida med os...

Av Liliann - 22 april 2014 09:22

har vi njutit med delar av vår stora, växande familj. Vi började med lite egentid på skärtorsdagen med Lilly innan resten av hennes familj kom på påskafton. Vi tillbringade nästan all vakentid ute, antingen vid lekstugan, ute i skogen spanandes efter...

Av Liliann - 16 april 2014 08:36

hoppas ni får en underbar helg att njuta, själv åker jag till stugan med delar av min underbara familj och naturligtvis hoppas vi på ett bra attvarauteiväder. Kolbullar, korvgrillning, lek i lekstugan med Lilly står på schemat så håll tummen.... Da...

Av Liliann - 5 april 2014 14:18

känns ingenting omöjligt. Utan tvekan en härlig känsla, förr tänkte jag alltid när det gick bra....VAD väntar nu för skit bakom hörnet? Numera åker jag med flowet och vet att jag har rätt att må bra och ha det bra. Livet är en berg och dalbana så vis...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards